VEKA România: Marketing Inovativ și Adaptare la Cerințele Arhitecturii Moderne prin Tehnologie și Educație de Piață

VEKA, lider mondial în industria profilelor PVC exclusiv de Clasa A pentru ferestre și uși termoizolante, operează la nivel global 23 centre de producție, 3 centre de reciclare și o rețea comercială extinsă pe 4 continente, fiind o prezență activă în peste 80 de piețe naționale. Cu o experiență de peste 55 de ani, compania s-a consacrat ca un partener de încredere, oferind soluții tehnice inovative și servicii cu valoare adăugată. În România, VEKA răspunde cerințelor complexe ale arhitecților, constructorilor și dezvoltatorilor imobiliari, consolidându-și poziția de lider prin produse de calitate superioară și un set de valori bazate pe parteneriate și responsabilitate.

Alexandru Oancea, Marketing & Market Development Manager la VEKA România, ne oferă o perspectivă asupra evoluției pieței de tâmplărie PVC în 2025 și asupra rolului esențial pe care compania îl joacă în conturarea acestei direcții. Într-un context de schimbări rapide și provocări economice, VEKA continuă să investească în inovații care răspund cerințelor pieței, punând accent pe durabilitate, eficiență energetică și personalizare. În acest interviu, Oancea discută despre importanța calității și sustenabilității, strategii de marketing inovative și cum compania se adaptează la cerințele arhitecturii moderne, subliniind faptul că tehnologia și educația pieței vor fi factori-cheie în succesul viitor al industriei de tâmplărie PVC.

Cum vedeți evoluția pieței de tâmplărie PVC în 2025 și ce rol joacă VEKA România în conturarea acestei direcții?

În contextul nevoii tot mai accentuate de a limita utilizarea excesivă a surselor clasice de energie, pentru a stopa încălzirea globală, este de așteptat ca piața de tâmplărie PVC pentru ferestre și uși termoizolante cu grad înalt de eficiență energetică să își continue trendul ascendent din ultimii ani. Anul acesta, un alt factor de presiune îl va reprezenta pe plan local și eliminarea plafonării prețurilor la energie, lucru care cel mai probabil îi va determina pe mulți consumatori să ia decizii pripite în privința alegerii soluțiilor de eficientizare energetică a construcțiilor. Pericolul aici este că multe soluții doar promit performanțe superioare ori le oferă doar pe termen scurt, datorită calității precare a tâmplăriei. Ce facem noi în acest sens, este să ne folosim de toate canalele de comunicare pe care le avem la dispoziție pentru a sublinia faptul că investiția trebuie să ia în calcul durabilitatea și montajul profesional, deoarece soluțiile certificate sunt întotdeauna mai accesibile decât cele ineficiente sau cele care necesită înlocuire după doar câțiva ani.

Care sunt principalele provocări pe care le anticipați în 2025 în ceea ce privește dezvoltarea pieței și cum intenționați să le abordați?

După experiența ultimilor 5 ani și a provocărilor pe care am reușit să le depășim cu suportul grupului VEKA, nu mă aștept ca anul acesta să aducă probleme semnificative. În orice caz, surprizele fac parte din viața de zi cu zi și suntem conștienți de perioada de instabilitate pe care o traversăm. Ce pot spune este că suntem pregătiți să găsim soluțiile optime astfel încât să le depășim împreună cu partenerii noștri din România. O provocare ce rămâne însă de actualitate pentru furnizorii care oferă cel mai înalt nivel de calitate, așa cum oferă VEKA în segmentul sistemelor pentru ferestre și uși termoizolante, este piața dominată de prețul cel mai mic și de compromisurile aferente. Tocmai de aceea, depunem eforturi continue pentru a demonstra că alegerea unei soluții performante, de Clasa A, este cea mai bună opțiune pentru un proiect eficient și durabil.

Cum influențează tendințele actuale din arhitectură cererea pentru soluții inovatoare în domeniul tâmplăriei PVC și cum răspunde VEKA acestor schimbări?

Dacă ne referim la forme atipice și susținerea vitrajelor de mari dimensiuni, sistemele VEKA exclusiv de Clasa A răspund deja acestor solicitări cu opțiuni care oferă o durată de viață estimată la 50 de ani. În ceea ce privește eficiența energetică ridicată și soluțiile focalizate, VEKA a lansat anul trecut sistemele VEKAFAST și VEKAMOTION 76. VEKAFAST este un sistem de pre-cadre ce crește nivelul de confort și eficiență energetică prin montajul ferestrelor la exteriorul zidăriei, în timp ce VEKAMOTION 76 este un sistem dedicat clădirilor supraetajate din zonele aglomerate urbane. Acesta din urmă este practic unicul sistem de tip smart slide pentru uși sau ferestre culisante, prevăzut cu garnitură mediană ce îi amplifică gradul de izolare termică și fonică. În sfera personalizărilor, tot anul trecut VEKA a lansat folierea FEINSTRUKTUR, ce conferă tâmplăriei aspect de aluminiu vopsit cu pulbere și opt nuanțe în ton cu stilurile industrial și minimalist. Noua foliere se alătură paletarului existent, ce reunește peste 70 de nuanțe uni și imitații lemnoase, placării cu aluminiu ce poate fi vopsită electrostatic în orice culoare RAL, și soluției exclusive de înfoliere - VEKA SPECTRAL.

În contextul cerințelor tot mai stricte privind eficiența energetică și designul sustenabil, cum vedeți viitorul ferestrelor și ușilor din PVC în proiectele arhitecturale moderne?

Luând în calcul principalele caracteristici care definesc un material sustenabil, se poate constata că PVC-ul intră în această categorie. Este un izolator termic mult mai eficient decât aluminiul, are o durată de viață îndelungată, este reciclabil și reutilizabil. În plus, toate sistemele VEKA sunt proiectate să fie sustenabile, ele păstrându-și calitățile chiar și 50 de ani, iar la sfârșitul perioadei de viață se pot recicla în proporție de 100%. Pentru a preveni risipa acestui material, VEKA operează și 3 centre proprii de reciclare a ferestrelor vechi din PVC, prima deschisă în 1993 (Germania) și fiind cea mai mare și modernă din Europa. Referitor la producția sustenabilă, demersuri ca utilizarea energiei verzi, optimizarea consumului de resurse sau reducerea emisiilor sunt acțiuni care au deja tradiție la VEKA, grupul aplicându-le de zeci de ani și țintind atingerea pragului net-zero emisii până în 2045. Designul sustenabil este, de asemenea, o prioritate în activitatea de cercetare-dezvoltare a grupului. Un exemplu recent și concret este gama de folieri FEINSTRUKTUR, pentru care se utilizează o metodă avansată de producție la rece. Această metodă necesită mult mai puțină energie decât producția convențională de folii și generează mai puține emisii de carbon. 

Tehnologia este un factor-cheie în dezvoltarea strategiilor de business. Ce inovații tehnologice pregătește VEKA pentru a răspunde cerințelor pieței?

VEKA acordă o deosebită atenție dezvoltării de noi tehnologii și adoptării celor care oferă avantaje reale, însă, o mare parte dintre acestea nu sunt întotdeauna vizibile, ele fiind aplicate în general procesului de producție. Totuși, aș dori să amintesc aici despre programul de proiectare a ferestrelor WinDoPlan, un instrument dedicat arhitecților și producătorilor de tâmplărie, în care investim constant și care este compatibil cu cele mai populare platforme software de proiectare și management al construcțiilor. Practic, prin intermediul acestei platforme gratuite, arhitecții și proiectanții pot „desena” deschiderile dorite, le pot configura din punct de vedere al performanțelor și le pot verifica static, după care, pot face managementul de proiect prin integrarea BIM.

Cum s-au schimbat strategiile de marketing în industria construcțiilor și tâmplăriei PVC în ultimii ani, ce tactici vor domina în 2025?

La fel ca în multe alte industrii, în ultimii ani s-a observat o migrare a campaniilor de marketing dinspre canalele clasice, spre cele de social media. Controlul, flexibilitatea și posibilitatea de a interacționa cu brandurile sunt atuurile care îi atrag cel mai mult pe utilizatori, prin urmare, și focusul nostru se îndreaptă către acestea. În ceea ce privește tacticile, crearea de conținut autentic și original cred că va rămâne cea mai bună cale de a promova un produs de calitate.

Într-un mediu tot mai competitiv, cum poate un brand precum VEKA să își diferențieze mesajul și să creeze o conexiune autentică cu clienții?

Metoda pe care am ales-o este de a intui problemele cu care se confruntă potențialii beneficiari și de a răspunde întrebărilor pe care și le pun, într-o manieră amuzantă, memorabilă și ușor de recunoscut. Astfel, prin campanii ca ”E VEKA, nu e doar un temopan”, ”VEKAnicii” și cea în desfășurare, ”Vindekă TERMOPANica”, înlocuim complexitatea specifică domeniului construcțiilor, cu detalii simple, ușor de înțeles și asimilat. Ne bucură să constatăm că, prin rezultatele generate de activitățile noastre de marketing, utilizatorii finali cunosc din ce în ce mai bine brandul VEKA, îi acordă prioritate la achizițiile viitoare și devin tot mai atenți la calitate.

Ce sfaturi aveți pentru companiile din industrie care vor să rămână competitive în contextul schimbărilor rapide ale pieței?

Să își respecte responsabilitățile asumate, față de clienți și parteneri, este poate cel mai bun sfat pe care îl pot oferi. Competitivitatea, nu este un sprint, ci un maraton ștafetă în care toți participanții sunt câștigători atât timp cât fiecare își aduce contribuția la o dezvoltare durabilă. Urmând aceste concepte simple, VEKA s-a transformat dintr-o companie cu 8 angajați în liderul global al industriei producătoare de profile PVC exclusiv de Clasa A pentru ferestre și uși termoizolante. Dar, această transformare nu s-a realizat peste noapte, ci pe parcursul a mai bine de 50 de ani.

Aveți un proiect de suflet sau o realizare deosebită în cariera dvs. pe care ați dori să o împărtășiți cu noi?

Fiecare proiect este unul „de suflet”, deoarece VEKA a fost mereu un trendsetter al acestui sector din punct de vedere marketing în România. Am fost primii care am investit în proiecte creative destinate utilizatorilor finali, prin care am arătat că exclusivitatea de Clasa A nu este doar marketing, ci o promisiune de durabilitate și eficiență. Am fost primii care i-am invitat pe utilizatorii finali să fotografieze propriile ferestre pentru a servi drept inspirație și altora. Totodată, universul VEKA este unul extins și cuprinzător. Având în portofoliu sisteme PVC exclusiv de Clasa A, ce pot fi personalizate pentru a răspunde și celor mai exigente gusturi, cât și soluții tehnice hibride din aluminiu și PVC, precum AluConnect, marketingul doar vine să potențeze multitudinea de posibilități prin care viziunea arhitectului se poate îmbina cu visurile beneficiarului, rezultând ferestre și uși eficiente și durabile, pentru case nZEB sau pasive.

 

Cauta produse pentru proiecte tip:

Recomandari