Pandemia obligă domeniul retail să se reinventeze: autoservire și plată automată pentru clienți
Domeniul Retail este unul puternic afectat de pandemie. După închiderea mall-urilor și restricționarea accesului pentru grupuri mari de oameni în hypermarket-uri, specialiștii îndeamnă proprietarii să se îndrepte spre soluții de tip autoservire și plată automată.
Chiar dacă multe servicii sunt acum în imposibilitatea de a funcționa din cauza urmărilor epidemiei cu COVID-19, acest virus a deschiș și poarta spre inovație. Astfel, în ultima perioadă au apărut numeroase soluții propuse de specialiști care oferă o mulțime de alternative la acțiunile zilnice care nu mai oferă atât de multă siguranță în contextul actual. Pe această listă se înscrie inclusiv modul de a face cumpărăturile obișnuite.
Tehnologiile self-service – alternativă eficientă și sigură
China, una din țările cele mai afectate și prima care a ieșit de sub impactul devastator al pandemiei, a reușit să adopte în ultimele 3 luni diferite metode de tip self-service menite să protejeze populația de interacțiunile inutile.
În această țară, specialiștii au pus bazele unor soluții atât de necesare și eficiente, de la „dozatoare” cu măști de protecție, la containere de unde cetățenii își pot achiziționa mâncare caldă, sau chiar sisteme de tip lockers alimentate cu produse necesare pentru traiul zilnic. Toate acestea se pot utiliza în condiții de maximă siguranță și eficiență și permit oamenilor să se protejeze de interacțiunea cu alte persoane contaminate, dar și de aglomerările care s-ar putea crea în magazine și spații comerciale.
2 din 3 consumatori și-au schimbat obiceiurile de cumpărături odată cu pandemia
Conform unui studiu desfășurat de Shenkel Brainweigh Ltd, 87% dintre respondenți au declarat că ar prefera să își facă în perioada următoare cumpărăturile în magazine care au sisteme touchless și self-checkout. Studiul a fost implementat în SUA, iar autorii săi au afirmat că potrivit rezultatelor, mai bine de două treimi din oameni preferă să apeleze la soluții care îi feresc de fricțiunea cu alte persoane sau de zonele aglomerate.
Iată cum arată rezultatele studiului la care au participat persoane cu vârste între 18 și 60 de ani:
- Peste 70% din cumpărători apelează la sisteme touchless, self-checkout și 29% își fac cumpărăturile online
- Jumătate din respondenți cunosc și folosesc în prezent sistemele de tip self-checkout care le permit să scaneze direct produsele și să achite fără a fi nevoiți să apeleze la sisteme sau la atingerea diferitelor ecrane pentru a încasa cumpărăturile
- Opțiunile self-checkout vor rămâne preferatele cumpărătorilor în 75% din cazuri; aceștia au afirmat că folosesc și în prezent și că vor rămâne fideli magazinelor care oferă aceste opțiuni
Întoarcerea la rutinele standard se află momentan la o distanță considerabilă de realitate, sau poate chiar inexistentă. Tocmai din acest motiv este important ca marii retaileri să ia în considerare toate normele impuse și să încerce să își adapteze serviciile concentrându-se în special pe siguranța clienților. În fond, toate aceste măsuri vor eficientiza cu mult timpul petrecut la cumpărături și vor oferi și o alternativă extrem de eficientă pentru achiziții rapide, fapt care va defavoriza și crearea de aglomerări la orele de vârf.